Idag är en dag som d bara gör ont...


Idag vaknade jag me panik, ångest å en klump i halsen.
Jag skulle iväg å jobba å har drömt hela natten att jag försovit mig. 3 gånger somna jag om å jag drömde hur jag kom fösent 3 gånger.
Sen vaknade jag av klockan.. låg å snoozade breve Lisa (min fina bästa Lisa som jag bor hos nu när jag e uppe å jobbar lite i sthlm) 
Hoppade upp å möttes av kyla, kändes som hela kroppen stelnade å jag blev kallare å kallare, lovar er att mina läppar blev blåa. Huttrande gick jag å fixa iordning mig för en dag på jobbet.
Har fixat ett jobb via en gammal klass kompis å idag skulle vi iväg på ett catering upp drag. (resturang branchen)
Jag har köpt nya skor (so e för stora för jag hade inte tid å gp in dom) Så jag vissteatt skavsårs plåster va ett måste.
På me plåstrena på alla tänk bara ställen å sen lite te å iväg till jobbet.. Regn rusk å kyla men hade i tankarna att d va d värt för jag skulle väl vara inomhus..
MEN så FEL jag hade. Vi möttes upp i liljeholmen, på bygget. Japp där d nu är undermarken ett utsprängt berg som ska bli garage å galleria. Där skulle jag å några till jobba idag. CHOCKAD vill jag lova.
Eftersom d inte e klart p låååånga vägar å vi skulle vara i d som kommer bli garage delen dock 3 våningar upp å lääängst in  i beget där vi inte kunde köra upp grejerna utan bara ut me dom ur bilen å lasta.
Ungefär en stor fylld statoil bil me bord, tallrikar mat, dryck å allt allt allt som an tänkas för sisådär 300 PERSONEr.. d tog 4 timmar att få iordning inne i berget me rätt belysining å sen våra fint dukade bord.. men men men Mina fötter dom blööde å gjörde / GÖR så sjukt ont att jag nu inte kan stå på dom. Pulsen går i 800 nere i mina små stackars fötter å jag har så ont i hela kroppen.

Om jag sk på ett resturang jobb e d i vanliga fall SJÄLVKLART att jag har svarta byxor åSVARTA GYMPASKOR.
men jag hade inga cash så jag köpte ett par lite finare skor som passar omman ska jobba inomhus i en resturang. Inte i en gruva där vi va tvunga att ha hjälm, taket läckte, d låg sprängsten på vissa platser, å sen en underbar fin knallgl väst me reflexer. Sen att hitta i d utsprängda berget va inte lätt. För att gå ut å röka så tog d oss 30 min första gången för att hitta trappen upp.

Sen nu har jag kommit hem till Lis, sitter i hennes soffa me svullna fötter, gråten i ögonen å starka tankar på att skära av mig nina fötter. Vil lringa min mamma å berätta om min dag å be om en slant för att köpa ett par svarta gympa skor. men nu har MIN JÄLVA MOBIL TELEFON slutat funka, den DOG. När jag försökersätta på den hänger den sig å d står "Insert sim card" Men din duma jävla mobil, mitt sim kort sitter faktikst i å jag vill ringa mamma...

Fler som haft en dålig dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0